XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
(UKBAHI-16). MOCO
IKU FERDLU’AIN HUKUME BAGI KABEH WONG.
(JUZ KE-12)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ISO SUGIH NDONYO LAN SUGIH
AKHE
RAT IKU PIYE ILMUNE ?? JAWABANE
NING KITAB IKI SONGKO JUZ- 1. TE
KAN JUZ- 16. LAN
TENTANG IBADAH
SING ALA KANJENG NABI. ORA
KOK
IBADAH SING ALA WONG WONG SAIKI
IKU MARDUD (NO)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
-(ISI BUKU
TERBAIK SEDUNIA)-
PENYUSUNE=CHUDLOIRIE=TAMAN GEDE=GEMUH=KENDAL
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
بسم الله الرحمن الرحيم
12. ARTI ARTINE سبحان الله LAN الحمد لله LAN ألله أكبر LAN لا اله الا الله LAN SURAT
IHLAS
LAN AYAT KURSI LAN لا اله إلا الله
وحده لا شريك له له الملك LAN
SAK AKHIRE
lll
(88) حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ أَحْمَدَ حَدَّثَنَا مُوْسٰى بْنُ عِيْسٰى حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ بْنُ الْمُبَارَكِ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ وَاقِدٍ عَنْ يُوْنُسٰ بْنِ
مَيْسَرَةَ عَنْ وَاثِلَةَ بْنِ اْلاَسْقَعِ رَضِىَ اللهُ عَنْهُ. قَالَ سَمِعْتُ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى اللهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُوْلُ إِنَّ اللهَ تَعَالٰى يَقُوْلُ اَنَا عِنْدَ ظَنِّ
عَبْدِى بِي إِنْ خَيْراً فَخَيْرٌ وَإِنْ شَرّاً فَشَرٌّ
imam
أبو
نعيم aku
dicritani سُلَيْمَانُ بْنُ أَحْمَدَ deweke aku dicritani مُوْسٰى بْنُ عِيْسٰى de weke aku dicritani مُحَمَّدُ
بْنُ الْمُبَارَكِ dewek e
aku dicritani عَمْرُو بْنُ وَاقِدٍdeweke song ko
يُوْنُسٰ بْنِ مَيْسَرَةَ deweke
songko
shohabat وَاثِلَةَ بْنِ اْلاَسْقَعِ رَضِىَ اللهُ
عَنْهُ deweke
aku krungu Rosululloh SAW nyri ta-ake
yen اللهَ تَعَالٰى iku dawuh mengkene.
اَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِى بِي إِنْ خَيْراً فَخَيْرٌ وَإِنْ شَرّاً
فَشَرٌّ
Aku
Alloh iku tentu sesuai karo (ظَنِّ)ne ka
wulaku
maring Aku Alloh. nek (ظَنِّ)ne ka wulaku maring Aku Alloh iku bagus yo A ku Alloh tentu
maring wong mau bagus nanging nek (ظَنِّ)ne kawulaku maring Aku Alloh
iku olo yo Aku Alloh tentu maring wong mau olo.
(iku artine hadis).
l
Sing
kudu faham iku tentang (ظَنِّ)ne
wong maring Alloh iku piye ?. penting banget mahami iku sebab nek (ظَنِّ)ne
wong iku maring Alloh bagus yo tentu Alloh maring wong iku bagus (iku pasti).
lan nek (ظَنِّ)ne wong iku maring Alloh olo
yo tentu Alloh maring wong iku olo (iku pasti) sesuai dawuh hadis mau.
l
ظن iku opo ?. sing ning njero ati paling dalam tentang
penganggepe wong
iku nganggep maring Alloh sing sak jujure lan sing sak haQiQine
aliyas iktikate ati tentang Alloh iku sing dimaksud ظن ning hadis mau.
yoiku
kosok walik-e penganggepan sing dibuat buat lan sing mengada ada utowo sing
lemah lan ragu ragu iku kabeh udu sing dimaksud (ظَنِّ)ne wong iku maring Alloh sing
ning hadis mau (iku udu) sa hinggo
diarani (ظَنِّ) iku di syaratke 3. Nek ora memenuhi syarat 3 iki yo ora di
arani (ظَنِّ).
rupane
syarat telu 1 anggepan sing wis kuwat.
Sahinggo anggepan sing isih le mah lan ragu ragu iku ora di arani (ظَنِّ)ne wong
iku maring Alloh.
Syarat
ke 2 yoiku anggepan sing sak juju re yoiku sing dudu buatan nek sing bua tan
ora di arani (ظَنِّ)ne wong maring Alloh.
Sing
sak jujure iku ning njero ati sing pa ling dalam (manggone) nek ora ning njero
ati sing paling dalam iku temtu anggepan sing buatan ora sing sak jujure. mulo
sing sak jujure iku temtu kebelet ning ngisor u towo ning njero (manggone)
yoiku kebelet (sing buatan sing buatan) pirang pirang. Sahinggo (sing buatan
sing buatan) iku manggone ning duwur utowo ning njobo.
Syarat
ke 3 yoiku anggepane ati dudu anggepane pikiran. Nek anggepane pi kiran iku ora
di arani (ظَنِّ)ne wong iku ma ring Alloh.
anggepan
sing ning pikiran iku sing keno di reka reko lan dikelah. Nek sing ning ati iku
sama sekali ora iso di reka reko lan sama sekali ora iso dikelah blas yoiku
asli ilhame ati nanging ono kalane ilham song ko iblis lan ono kalane ilham
songko Alloh
l
sing
memenuhi syarat 1 2 3 mau iku sing aran (ظَنِّ)ne wong iku maring Alloh. nek
i ku bagus yo Alloh maring wong iku ba gus. nek iku olo yo Alloh maring wong
iku olo. (iku artine
hadis mau)
l
Sing
bagus iku sing piye lan sing olo iku sing piye tentu ora iso faham nek ora ono
contone.
nganggep
tekone rizki iku kudu liwat ker jo nek ora kerjo yo ora bakal ono rizki te ko.
ngono iku contone (ظَنِّ)ne wong iku maring Alloh sing olo sahinggo Alloh olo temenan
terhadap wong iku yoiku Gusti Alloh nek nggawe rizkine wong iku temtu sesuai
anggepane wong mau yoiku teko ne rizki iku kudu liwat kerjo temenan nek ora
kerjo yo ora bakal ono rizki teko teme nan sahinggo nek wong mau iku kok ta
wakkal maring Alloh yo ora bakal manfa ati blas tawakkale lan lamon wong mau
ndongo maring Alloh njaluk rizki yo ora ba kal manfaati blas ndongane.
pokok-e
bagi wong mau mboh tawakal mboh ora mboh dongo nyuwun rizki mboh ora (nek ora
kerjo) tetep ora bakal ono rizki teko (sesuai ظنne
mau). ngono iku rupane ظن sing olo maring Alloh.
nek
sing bagus yo sing sak walik-e iku yo iku ora nganggep tekone rizki iku kudu
liwat kerjo (ngono iku ora blas) anggepan ngono iku ning njero ati sing paling
dalam lan kuwat digoyah apapun ora biso blas wis macleng manther mbalung sum
sung ora nrimane mendarah mendaging. Ngo no iku rupane ظن sing bagus maring Alloh
nek
(ظَنِّ)ne wong
iku maring Alloh ngono iku yo temenan Gusti Alloh nek nggawe rizkine wong iku
temtu sesuai anggepane wong mau yoiku tekone rizki iku ora kudu liwat kerjo
temenan (iku ora) sahinggo te tep ono rizki teko senajan wong mau ora kerjo.
lan nek wong mau iku kok tawakkal maring Alloh yo tawakkale iku manfa ati lan
lamon wong mau ndongo maring Alloh njaluk rizki yo dongane iku manfaati
l
(ظن sing bagus maring Alloh) iku
karo رجاء sing wis kesebut ning ngarep podo persis mulo songko iku (ظن sing bagus maring Alloh) iku
ugo disyaratke kudu wonge iku duwe خوف sing besar wis kesebut ning
ngarep wong mukmin sing duwe خوف sing besar iku رجاءé
temtu di wujudke temenan deneng Alloh. semono ugo wong mukmin duwe خوف sing besar iku temtu (ظن sing bagus maring Alloh) di
wujudke temenan deneng Alloh ظنne mau. nanging ono sya
rate.syarate kudu ظنne mau wis bukti ber-
kali
kali di goyah nganggo pirang pirang goyahan sing werno werno iku nyoto ora
kodal blas. nek wis ngono iku yo nek du we ظن sing bagus maring Alloh temtu
di
wujudke
temenan deneng Alloh iku pasti.
l
Dalane
werno 3 carane nggawe ظن sing bagus maring Alloh. pertama
kudu akida he dibenerke luwih disik. sebab nek aki dahe ora bener tentu olo (ظن)ne wong iku maring Alloh. mulo
sak dawan dawan ngi sor iki iku
keterangan kanggo mbenerke akidah.
ono ing
al-Quran didawuhke yen Alloh iku لَيْسَ
كَمِثْلِهِ شَيْئٌ (artine) Alloh iku ora koyo ngene lan ora koyo
ngene (ora biso di koyo koyo-ake babar pisan Alloh iku) ngo no
iku artine ayat (لَيْسَ
كَمِثْلِهِ شَيْئٌ).
l
sing biso di
koyo koyo-ake ngguna -ake a ngen angen utowo ngguna-ake akal uto wo ngguna-ake
ati iku sing sak liyane Alloh. (nek Alloh) ora biso sama sekali.
(jangankan
Alloh). عرش wa-e iku sama se kali ora biso di koyo koyo-ake
ngguna-a ke angen angen utowo ngguna-ake akal utowo ngguna-ake ati koyo
keterangan sing wis ke sebut ning juz 4 lan 5 ngarep.
(jangankan عرش) Sing ning langit sap 1 i ku wa-e wis sama sekali ora biso di
koyo koyo-ake ngguna-ake angen angen uto wo ngguna-ake akal utowo ngguna-ake a
ti yoiku koyo dene semut cilik sing arep mbayangke lan arep ngukur gedine bumi
iku mustahil biso.
Ngono iku
toh terhadap sing ono ing la ngit sap 1. kok opo maneh sing ono ing la ngit sap
2 kok opo maneh sing ono ing la ngit sap 3 kok opo maneh sing ono ing sap 7 kok
opo maneh sing ono ing عرش kok opo
maneh Alloh (ngono iku makna ne لَيْسَ
كَمِثْلِهِ شَيْئٌ).
(maknane
سبحان الله). Alloh iku moho suci (terlalu jauh) songko endi endi olo
koyo perbuatan nggasruh lan dholim lan liya li
yane.
Sahinggo
sing ditakdir ciloko iku mergo o no sebabe lan sing ditakdir bejo iku ugo ono
sebabe lan sing dilindungi iku mergo ono sebabe lan sing ora dilindungi iku
mergo ono sebabe lan sing di takdir dowo umure iku ono sebabe lan sing di
takdir cindek umure iku mergo ono sebabe lan liya liyane. (lan sing dadi sebab
sebabe mau) iku ora liyo tingkahe menungso me nungsone iku dewe.
Lan
sifat sifate Alloh zaman saiki iku se suai dawuh alQur’an lan sifat sifate
Alloh ono ing zaman azali (zaman sak durunge nulis takdir takdir ono ing لوح
محفوظ) iku po do sifat sifate Alloh ono ing zaman saiki yoiku sesuai
dawuh alQur’an ugo (podo persis ora bedo blas).
(contone).
saiki Alloh iku moho الرحمن الرحيم semono ugo zaman
azali sak durunge nu lis takdir takdire kabeh mahluk ning لوح
محفوظ Alloh iku yo moho الرحمن
الرحيم koyo saiki. contone maneh saiki Alloh iku moho suci songko
perbuatan nggasruh lan dho lim semono ugo zaman azali sak durunge nulis takdir
takdire kabeh mahluk ning لوح محفوظ Alloh iku yo moho suci songko per
buatan nggasruh lan dholim. lan unine alQur’an zaman azali sak durunge Alloh
nulis takdir takdire kabeh mahluk ning لوح
محفوظ iku koyo unine alQur’an ono ing za man saiki (persis ora bedo
blas) koyo mengkono lan sak panunggalane.
l
سُبْحَانَ
الله iku paédah gawé moho nyucèkké Alloh. endi-endi barang sing
besar (isti lahé iku) aran moho. koyo gunung Maha mèru iku mergo gedine gunung
iku ora ko yo lumrahé gunung-gunung liyané. Semo no ugo Alloh Moho Suci iku
mergo Alloh iku terlalu suci songko cacat songko ciri songko endi-endi sing ora
apik lan ora pantes lan ora layak lan ora bener Alloh terlalu suci songko kabeh
iku lan songko cingkrang lan songko silap lan songko dlo lim lan terlalu suci
songko luput kesliru salah kandas lemah lan sak panunggala ne. Lan terlalu suci songko biso dikrenteg ning jero ati songko biso dihayal
ning piki ran songko biso diangen-angen ning ha yalan. Lan terlalu suci songko biso
kalong biso sudo biso mbleret lan sak
panungga lane lan terlalu suci songko duwe sumén dénan lan terlalu suci songko ono ujung
pangkale ono kawitane ono buntasane ono asal usule lan butuh alat butuh ke lengkapan lan sak panunggalane Alloh terlalu suci songko kabeh iku (koyo
ka beh duwur iku) maknane سُبْحَانَ الله sing gorbalan.
suci sing
sangking jerune lan duwure nganti diluar jangkauan ora nrimane dilu ar
jangkauan nanging maha diluar jangka uan mergo songko jerune lan duwure ngo no
iku maknane تَعَالَى sing secoro gorba lan. mulo تعالى iku naukidi
marring سُبْحَانَ الله sahinggo lengkape
yoiku تَعَالَى سُبْحَانَ الله .
(ngono iku maknane سُبْحَانَ اللهِ وَتَعَالَى lan maknane
ayat لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْئٌ).
وَتَعَالَى سُبْحَانَ اللهِ lan لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْئٌ iku sifate Alloh sing sak mestine lan sing HAQ sing didawuhke ono ing al-Quran sahinggo ora keno sama sekali nganggep Alloh sebra ngan karo maknane سُبْحَانَ اللهِ وَتَعَالَى lan لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْئٌ iku (pasti batil).
l
(wong mukmin iku sak wise mati ban jur ning akherat
mlebu suwargo) iku sa
ate mripate
mukmin mau berubah kuwat ngungkuli mripate malaikat isrofil sahing go wektu iku
saate mukmin mau biso we ruh sak moto maring Gusti Alloh sing mo ho لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْئٌ lan moho سُبْحَانَ
اللهِ وَتَعَالَى (hadis hadis sing ndawuhke ngono i ku). Nanging nek isih urip ning alam
ndo nyo (siapapun orangnya) iku mustahil mri pate biso weruh Gusti Alloh.
tamsile
yoiku koyo mripat sing sangat le mah tur bèlèk-en sing berat utowo mripa te
lowo kok arep nyawang haqiqine sre ngenge utowo intine srengenge songko jarak
dekat. opo masuk akal ?.
sebab
haqiqine srengenge utowo intine srengenge iku sama sekali ora iso disa wang
wong wong ndonyo nganggo mripat sing sehat lan kuwat.
sing iso
disawang songko ndonyo ngang go mripate wong wong umum sing sehat lan kuwat iku
sinar srengenge sing tebal haqiqine srengenge utowo intine srenge nge iku
ditutupi sinar srengenge sing te bal mau. sahinggo haqiqine srengenge utowo
intine srengenge iku dibuntel ning njerone sinar srengenge sing tebal mau. mulo
bisane weruh haqiqine srengenge utowo intine srengenge kudu mripat biso nembus
sinar srengenge sing tebal mau ngono iku mustahil sing 100%.
sinar
srengenge sing tebal iku nutupi haqi qine srengenge sahinggo haqiqine sre
ngenge iku mustahil biso disawang song ko ndonyo mergo ketutupan (terhalang)
karo sinar srengenge sing tebal mau iku toh mripat sing kuwat lan sehat kok opo
maneh mripat sing sangat lemah lan bè lèk-en utowo mripate lowo.
(kesimpulane). mripat sing sangat
le mah lan bèlèk-en sing berat utowo mri pate lowo iku mustahil biso
nyawang haqiqine srengenge songko jarak jauh. (kok opo maneh songko jarak
dekat).
l
mripat sing sangat lemah lan bèlèk-en sing berat utowo mripate
lowo iku se najan ora iso nyawang haqiqine sre ngenge nanging tetep biso
nyawang (padange padange sinar srengenge sing ning njero kamar). iku mripat
sing sangat lemah lan bèlèk-en sing berat utowo mripate lowo tetep biso nya wang
(iku tamsil sing kudu difahami luwih disik).
piye artine tamsil iku ?.
l
haqiqine
srengenge iku Alloh sing sama sekali ora biso di koyo koyo-ake ngguna-ake angen
angen utowo ngguna-ake akal utowo ngguna-ake ati aliyas Alloh iku mo ho لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْئٌ lan moho سُبْحَانَ
اللهِ وَتَعَالَى koyo kang wis kesebut ning duwur.
(Alloh sing manggon ono ing عرش) iku tamsile sinar srengenge sing tebal sing nutupi haqiqine srengenge (iku
rupane Alloh sing manggon ono ing عرش).
lan (suwargo
lan endi endi sing ning du wur langit sap 7) iku sinare srengenge yo
iku sinare
Alloh.
banjur sing
ning ngisore langit sap 7 sing ning ngisore langit sap 6 sing ning ngi sore
langit sap 5 iku tamsile padange si nar srengenge sing ning latar omah. lan
sing ning ngisore langit sap 4 sing ning ngisore langit sap 3 sing ning ngisore
la ngit sap 2 sing ning ngisore langit sap 1 i ku tamsile padange sinar
srengenge sing ning njero omah tapi ning njobo kamar (o ra ning njero kamar).
Lan (alam
ndonyo iki) iku rupane pada nge sinar srengenge sing ning njero ka mar sing
walaupun mripat sing sangat le mah lan bèlèk-en utowo mripate lowo iku biso kuwat lan biso weruh.
lll
sing sak liyane mukmin sing wis
mle bu suwargo duwur (yoiku kabeh kom plit
wong wong sing isih urip ning a lam ndonyo) iku tamsile mripat sing sa ngat
lemah lan bèlèk-en utowo mripate lowo mau.
iku kuwate
cuman nyawang padange si nar srengenge sing ning njero kamar thok thil nek kon
nyawang padange sinar sre ngenge sing ning njobo kamar ora kuwat opo maneh
nyawang padange sinare sre ngenge sing ning latar opo maneh nya wang sinare
srengenge opo maneh nya wang srengengene sing ning langit opo maneh nyawang
haqiqine srengenge.
l
bantah
bantah-an antarane kelelawar uto wo lowo A lan lowo B iku biso memperje las
kabeh keterangan keterangan duwur mau. mengkene iki bantah bantah-ane lo wo A
lan lowo B.
hai B !.
njero kamar iki metu padange (yo iku padange wayah awan) berarti temtu ono srengenge nek ora ono
srengenge yo mustahil njero kamar metu padange (yoi ku padange wayah awan) ngono iku mu nine lowo A maring
lowo B.
banjur lowo
B mangsuli mengkene. hai A padange wayah awan sing ning njero ka mar iki iku
ora songko srengeng iku ora nanging asli kamar iki iku duwe padang se-andainya
temenan ono srengenge tem tu ketok ning kamar kene. endi srengene
ora ono.
A mangsuli
mengkene.hai B !. aku lan ko we iku kelase lowo kok pak weruh sre ngenge iku
piye ?. kowe iku lowo sing ora rumongso lowone. Nanging aku lowo sing rumongso
aku lowo. Mulo songko iku hai B !.pokok-e aku arep ngandel omongane menungso
yoiku srengenge iku ono teme nan ora arep ngandel karo kowe blas.
lowo A mau iku tamsile wong sing
mukmin lan lowo B mau iku tamsile wong sing udu mukmin lan menungso mau tamsile
kanjeng nabi SAW.
aku ngakoni moho sucine Alloh (ngo
no iku artine سبحان الله)
tondone ngakoni moho sucine Alloh iku sing kudu (ono buktine) opo sing dadi buktine wis ngako ni moho sucine Alloh ?.
ora
pernah nyalahke takdir blas senajan a wake dewe iku ngalami nasib sing paling
pahit utowo senajan awake dewe iku ne men cilokone tetep husnudhon maring Alloh
(iku buktine ngakoni
moho sucine Alloh).
lan
(buktine maneh). ngakoni
moho suci ne Alloh iku
iso nganti mewarnai ono ing lakon lakone wong mau lan ono ing se pak terjange
iku diwarnai ngakoni
ma ring moho sucine Alloh.
nek
wis ono buktine ngono mau tondo سبحان الله iku wis dadi (ظن)ne wong mau maring Alloh yoiku ظن sing bagus. na
nging nek sing dadi buktine mau ora ono yo mocone سبحان الله iku bohong belaka yoiku mlulu ning lambe thok mocone sa ma
sekali ora tembus ati blas.
aku ngakoni sing ber-hak dipuja puji i ku mung
Alloh thok (ngono
iku artine الحمد لله).
tondone
ngakoni sing berhak dipuja
pu ji iku mung Alloh iku sing kudu (ono buk tine) opo sing dadi buktine wis ngakoni sing berhak dipuja puji iku mung Alloh
thok ?.
sing
dadi buktine ning ati kudu nganggep maring kabeh komplit asbabiyah asbabi yah
iku ora duwe peran sama sekali yoiku ora kok asbabiyah asbabiyah iku sing
nguwe-i hasil koyo ngene sing nguwe-i ha sil koyo ngene (ngono iku) ora ora
blas. ngono iku iktikate ati lan
anggepane a ti.
lan
nganggep maring kabeh asbabiyah asbabiyah iku ora berhak blas disanjung sanjung
utowo dialem alem utowo di o
mong
omongke iku ora berhak blas
nanging
sing berhak dialem alem lan sing berhak disanjung sanjung lan sing berhak di
omong omongke iku mung Alloh thok ngono
iku iktikate ati lan anggepane a ti.
senajan
wis weruh buktine nyoto nyoto sing nggowo hasil iku asbabiyah asbabi yah mau
lan sing duwe peran nyoto nyoto asbabiyah asbabiyah mau senajan wis weruh
buktine ngono iku tetep nolak lan ora percoyo blas. sahinggo tetep koyo duwur
mau nganggepe ati wis ora iso di goyah blas (ngono iku sing dadi buktine) lan
senajan awake dewe iku ngalami na sib sing paling pahit utowo senajan awak e
dewe iku nemen cilokone tetep koyo duwur mau nganggepe ati wis ora iso di goyah
blas (ngono iku sing dadi buktine)
nek
wis ono buktine ngono mau tondo الحمد لله iku wis dadi (ظن)ne wong mau ma ring Alloh yoiku ظن sing bagus.
nanging nek sing dadi buktine mau ora ono yo mocone الحمد لله iku bohong belaka yoiku mlulu ning lambe thok mocone sama se
kali ora tembus ati blas.
l
aku ngakoni yen Gusti Alloh iku sing moho agung. (ngono iku artine الله أكبر).
tondone
ngakoni yen Gusti Alloh iku
sing moho agung iku
sing kudu (ono buktine) opo sing dadi buktine wis nga koni yen Gusti Alloh iku sing moho a gung ?.
buktine
kudu Alloh iku sing paling diperha tikan lan paling diharapkan lan paling di
dadekke pegangan lan paling diutamakan lan paling ditakuti lan paling akeh
sangku tane lan Alloh iku sing paling kuasa lan tertinggi artine mustahil
sesuatu iku biso terjadi kecuali sak wise oleh izin songko
Alloh.
sahinggo
endi endi sing sak liyane Alloh iku dibawah Alloh kabeh komplit tanpo ke
cuali.
wis kuwat lan wis kukuh ngangge pe ngono iku ora iso di goyah apapun.
senajan
awake dewe iku ngalami nasib sing paling pahit utowo senajan awake de we iku
nemen cilokone tetep koyo duwur mau nganggepe ati wis ora iso di goyah blas
(ngono iku sing dadi buktine).
nek
wis ono buktine ngono mau tondo الله أكبر iku wis dadi (ظن)ne wong mau maring Alloh yoiku ظن sing bagus.
nanging nek sing dadi buktine mau ora ono yo mocone الله أكبر iku bohong belaka yoiku mlulu ning lambe thok mocone sama
sekali ora tem bus ati blas.
aku ngakoni ora ono blas sing ber-hak dadi Gusti
sing kudu di abdèni kejobo mung Alloh thok (ngono
iku artine لا إله إلا الله).
nek
wong iku kok wis banget banget meni ngabdine maring donyone lan kerjanane
nganti awan digawe bengi lan bengi di gawe awan utowo wis banget meni ngab dine
maring donyone lan kerjanane ngan ti wong mau ngorbanke akherate.
endi
endi sing carane koyo ngono iku yo wong iku wis terjrumus ning musyrik se bab
di tunggangi reco alus (هوى متبع lan شح
مطاع).
utowo
wong iku kok wis banget banget meni ngabdine maring wong sing dicinta ni nganti
awan digawe bengi lan bengi di gawe awan utowo wis banget banget me ni ngabdine
maring wong sing dicintani nganti gelem ngorbanke akherate. endi endi sing
carane koyo ngono iku yo wong iku wis terjrumus ning musyrik sebab di tunggangi
reco alus (هوى متبع lan شح
مطاع).
utowo
wong iku kok wis banget banget meni ngabdine maring partai utowo jam’i
yah
utowo tradisi utowo hobi utowo endi endi sing disenengi howo nafsune. olèhé
ngabdi mau nganti awan digawe bengi lan bengi digawe awan utowo wis banget
banget meni ngabdine maring partai uto wo jam’iyah utowo tradisi utowo hobi uto
wo endi endi sing disenengi howo nafsu ne.(olèhé ngabdi mau) nganti ngalahke
taQwane maring Alloh.
endi
endi sing carane koyo ngono iku yo wong iku wis terjrumus ning musyrik se bab
di tunggangi reco alus (هوى متبع lan شح
مطاع).
tondone
ngakoni ora ono blas sing ber-hak
dadi Gusti sing kudu diabdèni kejo bo mung Alloh thok. iku
sing kudu (ono buktine) opo sing dadi buktine wis ngako ni ora ono blas sing ber-hak dadi Gusti
sing kudu diabdèni kejobo mung Alloh thok ?.
sing
dadi buktine yoiku sama sekali ora
gelem
di tunggangi reco alus (هوى متبع lan شح
مطاع) iku ora gelem blas iku sing dadi buktine. yoiku senajan awake
dewe iku ngalami nasib sing paling pahit utowo se najan awake dewe iku nemen
cilokone tetep ora gelem di tunggangi reco alus (هوى
متبع lan شح مطاع) iku ora gelem blas iku sing dadi
buktine.
nek
wis ono buktine ngono mau tondo لا إله إلا الله iku wis dadi (ظن)ne wong mau ma
ring Alloh yoiku ظن sing bagus. nanging nek sing dadi
buktine mau ora ono yo mocone لا إله إلا الله iku bohong belaka yoiku mlulu ning
lambe thok mocone sama se kali ora tembus ati blas.
l
(maknane وحده لا شريك له) siji thok ora ono lorone blas. (maknane له الملك) kendaline lan abang ijone mahluk mahluk kabeh iku ning tangane
Alloh thok (ora ning liyane blas). (maknane له الحمد) lan (mak
nane الحمد لله) duwur iku podo persis.
(maknane يحيى ويميت) biso nggawe bejo wong sing ciloko lan biso nggawe cilo ko
wong sing bejo. (ngono iku
maknane يحيى ويميت).
(maknane بيده الخير) bejo untung mujur iku mung ning tangane Alloh thok (ora
ning liyane blas) lan (maknane
وهو على كل شئ قدير) Alloh iku temtu opo wa-e biso. artine bagi Alloh iku ora ono sing ora biso temtu biso kabeh opo wa-e iku
bagi Alloh (ngono iku maknane وهو على كل شئ قدير).
(mocone له الملك
وله الحمد) iku dibolan baleni nganti ping 3 amrih maknane biso difaha mi
semono ugo (mocone يحيى ويميت) iku u go dibolan baleni nganti ping 3 amrih mak
nane biso difahami sahinggo mengkene i ki mocone yoiku dadekke limo rupane
(1) (لا إله
إلا الله وحده لا شريك له) ping 1.
(2) (له
الملك وله الحمد) ping 3.
(3) (يحيى
ويميت) ping 3.
(4) (بيده الخير) ping 3.
(5) (وهو على
كل شيء قدير) ping 1.
songko nomer
1 tekan nomer 5 iku diba leni nganti ping 10 ambalan.(ngono iku ca rane moco).
semono ugo syarate kudu tembus ati sing paling dalam tentang
ngakonane لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد
يحيى ويميت بيده الخير وهو
على كل شيء قدير mau lan kudu ora iso goyah blas walaupun ngalami kondisi sing
paling buruk utowo ngalami ciloko sing koyo opo wa-e iku kabeh ora iso
nggoyahke maring ngakonane لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد
يحيى ويميت بيده الخير وهو
على كل شيء قدير lan nek ngakonane لا إله
إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيى ويميت بيده الخير وهو على كل شيء قدير iku isih iso di goyah yo mocone لا إله
إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيى ويميت بيده الخير وهو على كل شيء قدير iku isih aran bohong belaka.
nek
wis ora iso digoyah blas mau tondo لا إله
إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيى ويميت بيده الخير وهو على كل شيء قدير iku wis da di (ظن)ne wong mau
maring Alloh yoiku ظن sing bagus.
(89) أبو بكر
أحمد بن محمد السني الحافظ أخبرنا أبو عبد الرحمن حدثنا عبد الله بن الصباح حدثنا
مكي بن إبراهيم حدثنا عبد الله بن سعيد بن أبي هند عن سمي مولى أبي بكر عن أبي
صالح أنه سمع أبا هريرة رضي الله عنه يقول قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من
قال لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيى ويميت وهو على كل
شيء قدير عشر مرات حين يصبح كتب له بها مائة حسنة ومحي عنه بها مائة سيئة وكانت له
كعدل رقبة وحفظ بها يومه ومن قال مثل ذلك حين يمسي كان له مثل ذلك
imam أبو بكر
أحمد بن محمد السني الحافظ aku dicri tani أبو عبد
الرحمن deweke aku dicritani عبد
الله بن الصباح deweke aku dicritani مكي بن
إبراهيم deweke aku dicritani عبد
الله بن سعيد بن أبي هند deweke songko سمي (yoiku
bekas budake shohabat أبي بكر sing wis dilepas) deweke songko أبي
صالح deweke krungu shohabat أبا
هريرة رضي الله عنه deweke nyrita ake yen Rosululloh SAW iku dawuh meng kene.
endi wae wong sing saben isuk-e iku mo co ping 10 لا إله إلا الله وحده لا
شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو على كل شيء قدير yo wong mau
ditulis nglakoni 100 amal bagus lan 100 amal olone wong mau dihapus lan ditulis
koyo wong mau nglepas pudak siji (merdikakke
pudak siji) lan bacaan لا إله إلا الله وحده لا شريك
له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو على كل شيء قدير iku dadi lindungane deweke sak jerone sedino iku lan
yen sorene wong mau moco koyo ngono iku maneh yo wong mau di paringi maneh podo
koyo duwur mau. (iku artine hadis).
l
Sing kudu
minat iku ditulis podo nglakoni amal bagus 100. Lan amale olo 100 diha pus iku
sing kudu minat. nek terhadap iku minat tondo wong iku mukmin. Nanging nek karo
ngono iku kok ora minat blas lan minate iku kok nek karo jembar rizkine utowo
gampang rizkine utowo uripe ning donyo ringan lan temtrem ayem yo wong iku ora
aran mukmin iku ora nanging aran wong sing حب الدنيا sing udu mukmin blas.
l
(90) أبو بكر
أحمد بن محمد السني الحافظ حدثني أحمد بن سليمان الجرمي حدثنا أحمد بن عبد الرزاق
بن مسلم الدمشقي حدثني جدي حدثنا مدرك بن سعد أبو سعد سمعت يونس بن حلبس سمعت أم
الدرداء عن أبي الدرداء رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال من قال في
كل يوم حين يصبح وحين يمسي حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش
العظيم سبع مرات كفاه الله عز وجل همه من أمر الدنيا والآخرة
imam أبو بكر
أحمد بن محمد السني الحافظ aku dicri
tani أحمد بن
سليمان الجرمي deweke aku dicrita ni أحمد بن
عبد الرزاق بن مسلم الدمشقي deweke a ku dicritani mbahku (مسلم
الدمشقي) deweke aku dicritani مدرك بن
سعد أبو سعد deweke aku krungu يونس بن
حلبس deweke aku krungu أم
الدرداء deweke songko shohabat أبي
الدرداء deweke nyrita-ake yen Rosululloh SAW i
ku dawuh
mengkene.
Endi endi wa-e wong sing setiap
isuke lan setiap sorene iku temtu moco حسبي
الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم kaping pitu temtu opo wa-e keruwetan
keruwetane wong iku mboh keruwetan mas.alah donyo mboh keruwetan mas alah
akherat temtu Alloh sing bakal ngurusi. (iku artine hadis).
l
(maknane حسبي الله) aku ngalap cukup ka ro Alloh. mergo sangking (wis percoyo penuhe maring Alloh) malih ngalap cukup karo
Alloh (ngono iku maknane حسبي الله) artine ngalap cukup karo Alloh iku mas.a lah donyo
lan mas.alah anak bojo lan mas.alah lingkungan lan liya liyane iku o ra arep
mikir sing jeru jeru dimosoborong ke Alloh banjur mikire sing jeru jeru iku ter
hadap taQwa maring Alloh lan terhadap a kherat.
(makne لا اله الا هو) ora ono Gusti sing pa tut di abdèni kejobo mung Alloh. (mak nane عليه توكلت) kabeh urusan urusan tak percayakke penuh maring Alloh.
bagi wong
wong sing ditunggani هوى متبع lan ditunggangi شح مطاع kok urusan urusa ne dipercayakke penuh maring Alloh iku tamsile
koyo wong sing fanatike lan berju wange iku demi Muhammadiyah kok wong mau
njaluk tulunge iku karo ketua ne NU yo otomatis ketua NU mau mera sa diremehke
lan dihina wis pasti jengkel ketua NU mau.
Semono ugo
bagi wong wong sing ditung gangi حب الدنيا lan bagi wong wong sing di tunggangi kesenengan howo kok urusan
urusane iku dipercayakke penuh maring Alloh iku Alloh merasa diremehke lan di
hina pasti bendu mergo ngono iku aran nakaburi Alloh yoiku ngecilke Alloh na
nging ngegungke lan ngejèni howo nafsu ne. lan nakaburi Alloh yoiku ngecilke Alloh nanging
ngegungke lan ngejèni do nyone.
Sahinggo
urusan urusane dipercayakke penuh maring Alloh iku disyaratke kudu wonge iku
ketungkul ngepenke taQwa ma ring Alloh. temtu Alloh makili temenan urusan
urusane wong iku (Alloh sing ba kal ngurusi temenan).
(maknane وهو رب
العرش العظيم) aku percoyo Alloh iku sing duweni عرش sing agung. (tentang maknane عرش wis kesebut ning ngarep).
Lan
syarate kudu tembus ati sing paling dalam tentang (حسبي
الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم)me mau. lan kudu ora iso goyah
blas walaupun ngalami kondisi sing paling buruk utowo ngalami ciloko sing koyo
opo wa-e iku kabeh ora iso nggoyah (حسبي
الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم)me mau lan nek (حسبي
الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم)me mau iku isih iso di goyah yo
mocone حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش
العظيم iku isih aran bohong belaka.
(91) الطبراني
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بن الْحَسَنِ الْمِصِّيصِيُّ حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بن
بِشْرٍ الطَّرَسُوسِيُّ ثَنَا مُوسَى بن هَارُونَ حَدَّثَنَا
هَارُونُ بن دَاوُدَ النَّجَّارُ ثَنَا مُحَمَّدُ بن حِمْيَرٍ حَدَّثَنِي
مُحَمَّدُ بن زِيَادٍ الأَلْهَانِيُّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا أُمَامَةَ يَقُولُ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ قَرَأَ آيَةَ
الْكُرْسِيِّ و{قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ } دُبُرَ كُلِّ صَلاةٍ مَكْتُوبَةٍ لَمْ
يَمْنَعْهُ مِنْ دُخُولِ الْجَنَّةِ إِلا الْمَوْتُ
(artine).imam
الطبراني aku dicritani مُحَمَّدُ بن
الْحَسَنِ الْمِصِّيصِيُّ deweke aku
dicritani الْحُسَيْنُ
بن بِشْرٍ الطَّرَسُوسِيُّ deweke aku dicritani مُوسَى بن هَارُونَ deweke aku dicritani هَارُونُ بن دَاوُدَ النَّجَّارُ deweke aku
dicritani مُحَمَّدُ
بن حِمْيَرٍ de weke aku dicritani مُحَمَّدُ بن زِيَادٍ الأَلْهَانِيُّ dewek e aku
krungu shohabat رضي الله عنه أَبَا أُمَامَةَ i ku nyrita-ake yen Rosululloh SAW iku da
wuh
mengkene.
wong sing rotin temenan moco آيَةَ الْكُرْسِيِّ lan surat قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ono ing
setiap (ram pung sholat ferdlune) iku mlebune suwar go cuman gèri nunggu mati
thok.(iku arti ne hadis mau).
l
artine nek
wis mati temtu mlebu suwargo
wong mau.
lan sing dimaksud hadis iku tentu sing mocone iku ora bohong belaka
(nek mocone
bohong belaka iku) mboh moco آيَةَ
الْكُرْسِيِّ mboh moco surat قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ mboh (سبحان
الله الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر) mboh liyane iku kabeh nek mocone bo hong belaka yo ora ono kaikine ora kok o no
khasiyate utowo ono fadlilahe iku ora sama sekali.
(maknane قل هو الله احد) Alloh mung siji i ku dadèkno iktikat ning atimu. Ngono i
ku maknane قل هو الله احد
(maknane الله الصمد) Alloh iku sing moho tertinggi. artine tertinggi opo wa-e iku ora mungkin terjadi lan ora mungkin wujud
nek tanpo izine Alloh (ngono iku maknane Alloh tertinggi mau). lan (maknane لم يلد ولم يولد) ora manak lan ora di manakke Alloh iku.
(maknane ولم يكن له كفوا أحد) lan ora ono ku fune sama sekali Alloh iku. (aliyas satu pun ora ono
sing setanding Alloh).
maksude
Alloh iku siji iku aliyas satupun ora ono sing setanding Alloh. mergo nek ono
sing setanding karo Alloh yo ber-arti Alloh iku ora siji. mulo لم يكن له كفوا أحد iku kepanjangane أحد
Semono ugo لم يلد ولم يولد) iku ugo kepan jangane أحد mergo nek Alloh iku manak lan di manakke yo ber-arti Alloh iku ora siji.
Sahinggo maknane لم يلد ولم يولد lan maknane ولم يكن له كفوا أحد iku biso dilempit ono ing أحد . semono ugo maknane الله الصمد iku ugo biso dilempit ono ing أحد ugo.
l
ayat kursi iku Dawuhe Alloh ono ing surat البقرة ayat 255 (iku mung sak ayat thok) ru pane yoiku.
اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ
وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي
يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا
خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ
كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ
الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ
(maknane اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ) ngerti-o Alloh sing ora ono Gusti sing patut di abdeni
kejobo dewek-e iku sifate moho الْحَيُّ الْقَيُّومُ).
(maknane الْحَيُّ) sing moho urip. lan sing di
arani urip iku werno werno koyo jaya makmur subur awet kukuh kuwat mutu barokah
manfa.at padang lan liya liyane (isih pirang pirang sing sepadane iku) iku
kabeh
diarani urip.
Lan uripe
Alloh iku karo uripe mahluk ja uh ber-beda (seje adoh) uripe mahluk iku tamsile
koyo padange wayah awan sing ning njero kamar. nanging yen uripe Alloh iku
tamsile padange sinar srengenge sing ning intine srengenge.
l
(maknane الْقَيُّومُ) sing moho nopang.
uripe endi
endi perkoro sing urip iku bisa ne uripe iku iso (terus berlanjut) lan iso
berlangsung (aliyas bisane uripe iku ora i lang lan ora mandeg) kudu ono sing
no pang. Lan Alloh iku sing nopang uripe en di endi perkoro sing urip liwat
tangane Alloh lan langit bumi sak isine iku sing dadi tangane Alloh. contone
uripe bayi iku ditopang Alloh liwat ibune bayi iku sing da
di tangane
Alloh.
ibune iku
diwei sifat welas lan ora tegel lan kasih sayang nganti dari pada anak-e ora
mangan keduwung aku sing ora ma ngan (iku bayi sing diwelasi Alloh liwat
ta
ngane Alloh
yoiku ibune mau). nek bayi i ku ora diwelasi Alloh yo ndelalah iku ibu ne ora
welas karo bayi mau. iku cuman siji conto thok lan liyane komplit koyo conto
mau kabeh tanpo kecuali (kudu biso ngiyaske).
diantara
contone maneh kok iso kuwat kerjo golek rizki kok iso kuwat lungo iso kuwat
mlaku iso kuwat ngene kuwat nge ne iku opo kuwat kuwat-e wong iku dewe dudu
topangane Alloh ?.
yen nganggep
ngono iku yo aran ngufuri maring Alloh wong mau sebab sing haQi Qi iku nek ora
ditopang Alloh temtu wong iku ora kuwat opo opo blas. sahinggo nga koni Alloh sing moho nopang iku aran nyukuri maring Alloh. (sing liyane supoyo dikiyaske conto iku).
(maknane لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ) Alloh iku ora
biso ditekani ngantuk lan
ditekani turu
Sahinggo
ngantuk lan turu iku mustahil bagi Alloh.
(maknane لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ) opo opo sing ning langit lan opo opo sing ning bumi iku
kabeh milik Alloh (Alloh sing nduweni).
(maknane مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ) endi endi mahluk (sing ning langit bumi) iso berperan iku
sak wise diizine Alloh.
Sahinggo nek
Alloh ora ngizini yo musta hil iso berperan dadi ngene dadi ngene.
l
(maknane يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ) Alloh i
ku wis ngerti tentang kedepane
mah luk mahluk lan wis ngerti tentang latar belakange mahluk mahluk. Ngono iku Alloh wis ngerti kabeh.
(maknane وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ) lan mustahil mahluk mahluk iku
iso me nguwasai sebagian ilmune Alloh iku
mustahil kecuali Alloh sing
ngersa-ake
(artine).
biso menguwasai sebagian ilmu ne Alloh iku tentu sak wise Alloh sing
ngersa-ake. ora kok mergo sekolahe ora kok mergo ngajine iku ora blas.
Sahinggo
endi endi wong sing ngeyakini awak-e dewe iso ngene iki iku mergo aku sekolah
mergo aku ngaji mergo aku ngab di mergo aku belajar lan sak panunggala ne yo
wis ngufuri maring Alloh wong mau
kudune
ngeyakini mergo Alloh sing nger sa-ake sahinggo iso sekolah iso ngaji iso
ngabdi iso belajar (iku kabeh) tentu sak wise Alloh sing ngersa-ake lan biso
berha sil malih ngerti iku ugo tentu sak wise Alloh sing ngersa-ake (ngono iku
sing ora ngufuri Alloh). lan (maknane وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ) عرشsyé Alloh iku turah turah gawe kebutu han langit bumi sak
isine. tafsirane ayat وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ iku wis
kesebut ning juz 4 ngarep
panjang
lebar keterangane.
(maknane وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا) nopang kebu tuh-ane langit bumi sak isine iku ora mbebani
Alloh sama sekali. lan (makna
ne وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ) Alloh iku moho luhur lan moho agung.
mocone ayat
kursi amrih maknane iso di fahami didadekke 8 yoiku mengkene iki.
(1) (اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ) ping 3.
(2)
(لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ) ping 1.
(3)
(لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ) ping 1.
(4)
(مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ) ping 1.
(5)
(يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ) ping 1.
(6)
(وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ) ping 3.
(7)
(وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ) ping 3.
banjur
awit nomer 1 tekan nomer 7 iku di bolan baleni nganti ambal telung ambalan
l
ning ngarep ono 3 dalane nggawe ظن sing bagus
maring Alloh sing pertama wis ke sebut ning ngarep yoiku kudu
akidahe di
benerke
luwih disik.kedua. ahlake
bagus sebab endi endi wong sing ahlake olo iku tentu (ظن)ne wong iku maring Alloh olo
(i ku pasti). lan ketiga. dzikir yoiku
me-ngu lang ngulangi moco ayat kursi surat قل هو الله أحد lan لا إله
إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيى ويميت بيده الخير وهو على كل
شيء قدير lan
سبحان
الله الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر
لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
l
dzikir sing mustajab lan
berkhasiyat lan berfadlilah besar iku disyaratke 5 werno (1) kudu sak wise duwe خوف
lan رجاء luwih
disik. (2)
kudu duweni ظن sing bagus ma ring Alloh.(3) kudu mocone ditemenani lan difahami (artine opo sing diwoco) ban jur
karo artine sing diwoco iku kudu sesu ai ora keno sebrangan yoiku aliyas ora bo
hong belaka mocone.
(4) ora di tunggangi هوى
متبع lan ora
di tunggangi شح مطاع lan bersih songko riyo lan ujub lan songko يأمن
مكرالله lan تمنن
تستكثر lan
bersih songko يقنط من رحمة ربه lan songko ييأس
من روح اللهsing wis kesebut ning juz 1 ngarep.
(5) terhadap Alloh iku kudu duwe pendiri-an syukur ora
kok kufur iku ora lan loman 5 perkoro sing wis kesebut ning ngarep. Nek wis
memenuhi syarat 5 iku temtu ber khasiyat lan berfadlilah besar lan
musta jab kabeh dongane lan dzikire lan moco ne Qur’an. lan sing biso manfaati
wong kubur iku dzikir lan dongo utowo bacaan Qur’an sing wis memenuhi syarat 5 du wur mau.
urute dzikir bar sholat (sak wise salam) iku moco لا حول
ولا قوة إلا بالله العلي العظيم ping 3. banjur moco لا إله
إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيى ويميت بيده الخير وهو على كل
شيء قدير ping 1 sing carane koyo duwur banjur moco surat قل هو الله أحد ping 11 ban jur moco ayat kursi
ping 1 sing carane ko yo duwur. banjur disambung moco (ping 33-33 سبحان
الله الحمد لله ألله أكبر) lan (ping 10 لا اله الا الله)
bar iku banjur moco istighfar lan sholawat ping 10-10.
bar iku banjur ndongo nyu wun waras lan nyuwun rizki sing bakal kesebut ning
hadis nomer 94 buri (donga ne). pertama. kedua. ketiga. (dalane nggawe ظن sing bagus
maring Alloh) du wur iku aran dzikir sing haQiQi iku sangat sangat penting kudu
difahami.
l
حدثنا
عبد الله حدثنا إسحاق بن إسماعيل حدثنا جرير عن مغيرة عن أبي معشر قال دخلنا على
إبراهيم النخعي حين ثقل فجعل يقول لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله
الحمد وهو على كل شيء قدير قال فلما زاد ثقلا جعل ينقص حتى قال لا إله إلا الله
وحده لا إله إلا الله ثم قضى
(artine).
imam إبن أبي الدنيا aku dicritani عبد الله deweke aku dicritani إسحاق
بن إسماعيل de weke
aku dicritani جرير deweke songko مغيرة deweke songko أبي معشر deweke iku crito mengkene.
Naliko
imam إبراهيم النخعي iku lorone wis ne
men
(aku أبي معشر) nyedak-i imam إبراهيم
النخعي iku deweke
moco لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله
الحمد وهو على كل شيء قدير
basan
lorone semakin nemen mocone malih لا إله
إلا الله وحده basan
lorone semakin nemen mocone malih لا إله
إلا الله banjur bar
iku sedo (wafat).
لما احتضر عامر بن عبد الله بكى وقال اللهم إني أستغفرك من تقصيري وتفريطي
وأتوب إليك من جميع ذنوبي لا إله إلا الله ثم لم يزل يرددها حتى مات
(artine). naliko
عامر بن عبد الله ketekanan a jal (maut) iku nangis
banjur mengkene iki ndongane اللهم إني أستغفرك من تقصيري وتفريطي وأتوب إليك من جميع ذنوبي (artine). ya
Alloh kulo nyuwun dingapuro sedoyo sembrono ku lo lan kulo nyesali songko
sedoyo doso doso kulo bar ngono iku terus ora wis wis moco لا إله إلا الله dibolan baleni tekan sak pecate nyowo
(mati).
(menjelang mati kok tetep mampu mo co
لا اله الا الله tekan sak matine) iku ba rang sing bener bener
luwar biyasa lan sangat longko (alhasil) biso mampu koyo ngono iku temtu sak
wise wong iku zuhud wira’i lan taQwa lan sak wise wong iku duweni ظن sing bagus maring Alloh yoiku
buwahe lan khasiyate dzikir sing haQiQi sing carane koyo duwur.
l
crito ngisor iki sing sak
walik-e yoiku crita ne wong wong sing naliko arep mati ora i so blas muni لا إله إلا الله padahal
nggek uri pe iku muni لا اله الا الله pol pol-an gampa nge nanging ternyata naliko arep mati iku blas
ora iso muni لا اله الا الله sama
sekali ngono iku masalah besar ora sepele se bab wong kok arep matine iku ora
iso muni لا اله الا الله yo tondo mati kafir wong iku sahinggo harepane iku neroko.
kitab تذكيرة lan
liya liyane iku nyrita-ake mengke ne iki.
وقيل لآخر قل لا إله إلا الله فقال كلما أردت أن أقولها فلساني يمسك عنها ثم
مات ولم يقلها قال ابن القيم أخبرني أحد التجار عن قريبٍ له احتضر وهو عنده فجعلوا
يلقنونه (لا إله إلا الله) وهو يقول هذه القطعة رخيصة هذا مشتري جيد ثم مات
ولم يقلها وقيل لآخر قل لا إله إلا الله عند ما نزل به الموت فقال الدار الفلانية
أصلحوا فيها كذا والجنات الفلانية افعلوا فيها كذا ثم مات ولم يقلها وقيل لرجلٍ نزل به الموت (قل لا إله إلا الله) فجعل يقول بالفارسية ده يا ازده تفسير عشرة أحد عشر
اثنا عشر كان هذا الرجل من أهل العمر والديوان فغلب عليه الحساب والميزان ثم مات
ولم يقلها
(artine). ono siji wong
maneh sing naliko arep mati iku di wuruki kon muniلا
اله الا الله
mengkene
iki (jawabane sing arep mati mau) lisanku terkunci wis ora iso iso-o mu ni
ngono iku banjur wong mau mati ora i so muni لا اله
الا الله temenan.
lan dawuhe ابن القيم yoiku aku dicritani salah sijine pe dagang deweke nyrita-ake
tonggo jejere naliko arep mati iku deweke nunggoni lan wong wong podo mu ruk-i
sing arep mati mau kon muni لا
اله الا الله banjur
mengkene iki (jawabane sing arep mati mau) regone sepotong barang iki iku bener
bener mu rah temenan iki baru aran dagangan sing mbener. bar iku banjur wong
mau mati ora iso muni لا اله الا الله temenan. lan ono siji wong maneh sing naliko arep mati iku di
wuruk-i kon muni لا اله الا الله mengkeni iki (jawabane sing arep mati mau) kamar sing kono ka-e
diperbaikan-o mengkene kebon kono ka-e tandurano anu wa-e banjur bar iku wong
mau mati ora iso muni لا اله الا الله temenan. lan ono siji wong maneh sing naliko arep mati iku di
wuruk-i kon muni لا اله الا الله mengkene
iki (jawa bane sing arep mati mau) sepuluh sebe las dua belas. nggek uripe wong
mau tu kang juru nulisi barang barang. banjur bar iku wong mau mati ora iso
muni لا اله الا الله temenan.
Semono ugo wong wong islam saiki i ku naliko
arep mati persis koyo crito crito duwur iku gambare (ngono iku sing kudu
dingerteni). kecu-ali nek wong iku kok duwe ahlak sing sangat mul
yo lan bagus yo baru wong iku biso su wargo sebab imam إبن
أبي الدنيا iku
nyrita-a ke crito ngisor iki.
حدثنا
عبد الله حدثنا هارون بن أبي يحيى السلمي عن شيخ حدثه يكنى أبا محمد عن أبي الأسود
قال حضرت رجلا الوفاة يقال له هردان فقيل له يا هردان قل لا إله إلا الله فقال قد
كنت أحيانا شديد المعتمد قيل قل لا إله إلا الله قال قد وردت نفسي وما كادت ترد
قيل قل لا إله إلا الله قال قد كنت أحيانا على الخصم الألد قيل قل لا إله إلا الله
قال فالآن قد لاقيت قرنا لا يرد قال ثم خفت قال فقلت والله لا أشهد رجلا لم يلقن
لا إله إلا الله قال فأتيت في منامي فقيل اشهد هردانا فإنه من أهل الجنة قلت بم ؟
قيل ببره والدته
(imam
إبن
أبي الدنيا) aku di
critani عبد الله de
weke
aku dicritani هارون بن أبي يحيى السلمي de weke aku dicritani se-orang syeh sing je nenge أبا
محمد deweke
songko أبي الأسود de weke crito mengkene iki. aku nekani wong sing lagi ketekanan
ajal (maut) je nengane هردان ono ing kono iku wis ono wong sing lagi muruk-i هردان muni mengke ne hai هردان ! kowe muni-o لا إله
إلا الله (jawa
bane هردان) kadang kadang aku iki berpe gangan kuwat. sing muruk-i muni
maneh hai هردان ! kowe muni-o لا إله
إلا الله (jawa
bane هردان) akhire aku biso berhasil tekan
lan
aku meh wa-e ora tekan. sing muruk-i
muni
maneh hai هردان ! kowe muni-o لا إله
إلا الله
(jawabane هردان) sing wis wis pancen aku iki wong sing ulung berdebate. sing
muruk-i muni maneh hai هردان ! kowe mu ni-o لا إله
إلا الله
(jawabane هردان) saiki aku nanggor lawan sing tangguh. Bar iku te rus هردان mati kebanjur ora muni لا إله
إلا الله weruh
kedadi-an koyo ngono iku أبي
الأسود mrinding
wedi banjur أبي الأسود mau mulih karo muni mengkene (demi Alloh aku ora arep layat
janazah sing ora iso muni لا إله
إلا الله naliko
diwuruk-i).
banjur
أبي الأسود mau crito mengkene iki. (o no ing mbengine iku) aku (أبي
الأسود) dipari
ngi ilham songko Alloh ono impen meng ke hai أبي
الأسود ! kowe
layat-o janazahe هردان sebab هردان iku diantara wong sing mlebu suwargo. banjur aku matur sabab
nopo Gusti ?. sangking bektine هردان ma ring wong tuwone.
(ngono iku ilhame).
l
(kesimpulane
sing biso nglebokke suwar go wong) iku ahlak bagus lan bekti wong tuwo nanging
ahlak bagus lan bekti wong tuwo iku watak bawa-an bayi sesuai ha dis ngisor
iki.
(92) الطبراني
ثنا محمد ابن عبد الله الحضرمي ثنا محمد بن يوسف الأنباري ثنا أبي عن يحيى بن أبي
أنس المكي عن ابن جريج عن عطاء عن ابن عمر رضي الله عنهما قال قال رسول الله صلى
الله عليه وسلم يقول الله عز وجل أنا خلقت العباد بعلمي فمن أردت به خيرا منحته
خلقا حسنا ومن أردت به شرا منحته خلقا سيئا
imam الطبراني aku dicritani محمد ابن عبد الله الحضرمي deweke aku
dicritani محمد بن
يوسف الأنباري deweke aku dicritani bapakku de weke songko يحيى بن أبي أنس المكيdeweke songko ابن جريج deweke songko عطاء de weke songko shohabat ابن عمر رضي الله عنهما
deweke nyrita-ake yen Rosululloh SAW i ku dawuh mengkene.
Alloh sing
moho mulyo lan agung (عز وجل)
iku dawuh
mengkene. AKU ALLOH olèhé nggawé mahluk iku ber-dasarkan penger tianKU (sing ora iso
dijajaggi dénéng so
po wa-e) banjur mengkene iki
kelanjutane
dawuhe Alloh.
endi wa-e wong
sing tak calonke bakal mlebu suwargo yo tondone wong sing mengkono iku tak
paringi watak bawa-an bayi rupo ahlak bagus lan endi wa-e wong sing tak calonke
bakal mlebu nero ko yo tondone wong sing mengkono iku tak paringi watak bawa-an
bayi rupo ah
lak olo. (ngono
iku artine hadis mau).
l
Sahinggo ahlak bagus lan ahlak olo.
bekti wong tuwo lan mbangkang wong tuwo iku kabeh watak bawa-an bayi sesuai
nasabe wong iku.
diantara contone ahlak bagus ono ing
ki tab حلية الاولياء juz 10 singkate
mengkene iki critane. ono wadon mukmin iku kecela ka-an yoiku diperkosa wong
lanang sing akhire wadon mau meteng.
(sak wise wong wong akeh podo ngerti
ka
beh nek wadon mau meteng mergo wete
ngane iku wis gedi) wadon mau ditakoni wong wong pitakone mengkene (ora du we
bojo) kowe kok iso meteng kowe mes
ti zino karo wong.
wadon mau njawab ora. (aku ora zino)
na
nging aku resmi wis diningkah karo si
A
(ngono iku jawabane wadon mau).
si A iku koncone wadon mau omahe ning
deso liyo lan si A mau wong mukmin ugo
banjur wadon mau nekani ning omahe si A (muni mengkene).
hai si A !. aku nasib diperkosa wong
ngan ti aku meteng aku wirang wadon ora du we bojo kok meteng wong wong akeh po
do nakoni aku banjur gawe nutupi wirang ku aku muni maring wong wong aku wis
resmi diningkah kowe intine kowe tak ja
luk-i tulung nutupi wirangku.
temenan wong wong akeh iku podo neka
ni si A krono arep nyatakke lan podo ta kon opo bener kowe resmi ningkah karo
wadon sing meteng ka-e ?. si A njawab iyo bener aku resmi ningkah karo wadon
sing meteng ka-e. akhire wadon mau ke tutupan temenan namane tetep apik ora
sido kewirangan lan akhire wadon mau
iku nglahirke bayine anake lanang setiap
ono
wong nekani si A ngabari anakmu la
nang
wis lahir. yo si A mau kirim duwit ti
tipke
sing ngabari mau kon nguwehke wa don sing nglahirke se-olah olah ngirimi na
fakoh koyo bojo temenan lan koyo ngono iku berjalan nganti 2 tahun suwine. (sak
wise ono 2 tahun kliwat)
wadon
mau nekani si A muni mengkene hai si A جزاك
الله خيرا (mugo mugo kowe diwales apik deneng Alloh) kowe wis nutu pi aku
lan iki duwitmu tak balekke mergo saben kowe kirim tak klumpukke mergo ora
halal duwit iki kanggone aku mergo aku dudu bojomu.
Si A
mangsuli saiki duwit iki tak shodakoh ke kowe saiki malih halal kanggo kowe du
wit iki. bar iku banjur wadon mau kondho kondho maring wong akeh yen saiki wis
dipegat karo si A (ngono
iku critane). lan
akhire wong loro iku slamet ora ono sing cemar. (wis pasti karo karone si A lan wadon mau iku
ber-ahlak bagus ka beh) yo
wong sing koyo ngono iku sing mustahil ning neroko (pasti ning suwar go) sebab
ahlak baguse mau.
contone
ahlak bagus maneh crito ngisor iki (singkate) yoiku. ono pedagang sugih kulak madu
arep di dol maneh koyo biya sane yoiku nggolek bathine. kulak-e ma du mau ora
tanggung tanggung nanging 30 000 dirham.
Nek
coro duwit saiki 30 000 000 rupiyah. (madu mau durung kasi didol) ning pasa ran
iku rego madu mundak lipat loro sa hinggo madu rego 30 000 000 mau saiki malih
rego 60 000 000.
nanging
wong sing (ditukoni madu peda gang mau) iku gelone pol pol-an mergo krungu
saiki rego madu ning pasaran iku
mundak
lipat loro malih thenger thenger wong mau. akhire wong mau nekani ning
omahe
pedagang madu karo duwite (nek
adol
madu) 30 000 000 mau digowo.
banjur
wong mau muni ngene maring pe dagang madu mau. saiki ning pasaran re go madu
iku mundak lipat loro malih aku adol madu karo sampe-an iku gelone iso pol
pol-an.
pedadang
mau mangsuli mengkene njur maksudmu saiki piye opo madumu arep dijaluk bali ?.
wong mau njawab dol tinu ku wis sah sah-an hukume ora keno nja luk bali cuman
aku gelo thok.
banjur
pedagang mau muni mengkene yo
wis
madumu tak balekke lan duwitku sing
30 000
000 tak jaluk bali tetep 30 000 000
(isih
wutuh rasah ditambahi).
Langsung
diserahke duwit 30 000 000 ma u lan wong mau nggowo mulih madu karo bungahe ora
karu karu-an (pol pol-an) me ni. banjur pedagang mau iku disalah sa lahke konco
koncone lan anak bojone mergo arep bathi 30 000 000 ora sido.
Sak
wise ora wis wis wong wong nek nya
lah
nyalahke akhire pedagang madu mau
njawabi
mengkene.
Hai
wong wong ! rungokno omongku iki a ku krungu shohabat أبي
هريرة deweke kru ngu songko kanjeng nabi SAW iku dawuh mengkene من
أقال نادما أقال الله عثرته يوم القيامة
(artine).
endi endi wa-e wong sing gelem nyundak-i maring wong sing keduwung (banjur
dibalekke dagangane) temtu Alloh pasti nyundak-i wong ma-u besuk ono ing dino
kiyamat. (iku artine hadis mau).
l
Sing
adol madu mau iku wong islam sing lagi keduwung sing pol pol-an keduwunge
banjur tak balekke madune demi ngamal ke hadis wulangane shohabat أبي
هريرة ma u. sahinggo étang étungé idep idep aku
nuku
keslametan akherat se-harga 30 ju
ta
sahinggo ning akherat nek aku arep ci loko malih dicundak-i Alloh sebab 30 juta
mau
opo rugi ?.
dijawab
ngono iku sing nyalah nyalahke mau malih mbenerke. (iku diantara conto ne ahlak
bagus). sahinggo pedagang ma du mau ning akherat tidak boleh ning ne roko
(harus ning suwargo) sebab ahlak baguse mau.
diantara
contone ahlak bagus maneh cri to ngisor iki (singkate) yoiku. ono salah sijine
wong wadon dadi bojone wong la nang lan uripe wong loro iku kecukupan lan
berlangsung apik nganti duwe anak anak.
suatu
saat bojo lanang mau lungo adoh ono ing ndalan wong lanang mau ditekani wadon
sing nom lan cantik. wadon sing nekani mau sak wise omong werno wer
no
akhire banjur muni mengkene iki.
hai
fulan aku kepingin dadi bojone sampe
an
(sampean opo gelem ?) banjur fulan utowo wong lanang mau mangsuli meng kene.
aku wis duwe bojo wis duwe anak lan aku wis janji karo bojoku ora arep wayuh.
banjur
wadon mau muni meng kene. aku nrimo ora diwe-i nafakoh asal dadi bojone sampean
lan aku nrimo digilir cuman se minggu sepisan akhire wong lanang mau gelem
ningkahi wadon mau.
sak
wise wong lanang mau wayoh suwi suwi bojone lawas kroso banjur muni mengkene
maring pesuruhe. Hai pesuruh bojoku akhir akhir iki kok mencurigakan mengko nek
bojoku lungo kowe mbuntuta
no
bojoku dislidik lungane iku rindi.
akhire
pesuruh mau berhasil biso ngerti lu
ngane
wong lanang mau. banjur lapur bendorone yoiku bojo lawas mau ngan dak-ake
ternyata saiki wong lanang sing
dadi
bojone sampe-an iku wayuh karo wa
don
fulan. Nanging sak wise bojo lawas mau dilapori pesuruh ngono iku banjur munine
mengkene maring pesuruhe.
Mas.alah
wayuhe bojoku mau kowe ora keno ngomong ngomong asal wis ngerti yo wis kudu
dirahasia-ake (ngono iku mu nine bojo lawas). nanging bar wong la nang mau wayuh let setahun iku
mati lan wong lanang mau ninggali warisan 80 di nar. banjur bagi waris 80 dinar
mau sing 60 dinar bagiane anak anak-ane lan sing 20 dirham iku bagi-ane bojo
wadon.
Nanging
(sak wise bojo wadon mau oleh warisan 20 dinar) printah maring pesuru he
mengkene.
Hai
pesuruh !. sing mati iku bojone loro o ra aku thok yoiku aku lan fulan wadon
sing dadi wayuhane. Mulo warisan 20 di nar iki sing 10 dinar kanggo aku lan
sing 10 dinar kudu kanggo bojo wayuhan ora keno dipèk aku kabeh mulo 10 dinar
iki rono diterno ninggone fulan wadon sing dadi wayuhan diweh-ano kabar yen
saiki wis mati bojone lanang lan ninggali wari san 80 dinar sing 60 dinar
kanggo anak anak-ane sing 20 dinar bagi loro aku karo kowe.
(sak
wise dikabari) yo sak naliko bojo wa yuhan mau kaget. kagete iku sepisan mer go
jebul bojo lawas iku ngerti nek diwa yuh kok ora ono piye piye blas. lan kedu
ane mergo jujur temen bojo lawas oleh warisan kok ora di pek dewe kok iso adil
meni sahinggo bojo wayuhan ora wis wis nek nggu muni bojo lawas (iku diantara contone ahlak bagus). sahinggo wadon sing koyo ngono iku ora biso neroko (ha
rus su wargo) sebab ahlake bagus mau.
Sing
sak liyane duwur iku isih pirang pi rang banget contone. lan sing iso nglako ni
ahlak ahlak bagus kabeh duwur iku
sing
keturunane wong apik utowo sing ba
waan
bayine iku ahlak bagus.
Sebab
sing bawaan bayine iku ahlak ba gus yo wong iku buta terhadap ahlak olo lan
sing bawaan bayine iku ahlak olo yo wong iku buta terhadap ahlak bagus.
Nanging
bawaan bayi iku kalahe karo cin ta. artine sing maune (buta terhadap ah lak
bagus sebab bawaan bayine ahlak o lo) iku malih pinter nglakoni ahlak bagus
(sebab cinta) padahal bawaan bayine iku ahlak olo. Lan bawaan bayi iku kalahe
maneh karo fanatik artine sing maune (bu ta terhadap ahlak olo sebab bawaan
bayi ne ahlak bagus) iku malih pinter nglakoni ahlak olo (sebab fanatik)
padahal bawaan bayine iku ahlak bagus.
endi
endi wong sing ditunggangi partai u towo ditunggangi tradisi utowo ditungga ngi
kesenengan howo utowo ditunggangi حب
الدنيا utowo ditunggangi jam’iyah jam’i yah yo temtu wong iku
ditunggangi fana tik iku pasti. sahinggo senajan bawaan ba yine wong iku ahlak
bagus tentu ahlake malih olo lan ora biso nglakoni ahlak ba gus blas.
(93)
إبن مردويه حدثنا أحمد بن كامل حدثنا عبدالله بن روح المدائني ثنا سلام بن
سليمان المدائني ثنا محمد بن طلحة عن زبيد اليامي عن مرة الهمداني عن عبدالله بن مسعود رضي الله عنه عن
النبي صلى الله عليه وسلم قال من ضن منكم بالمال أن ينفقه وهاب العدو أن يجاهده
والليل أن يكابده فليكثر من هؤلاء الكلمات سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله
والله أكبر لا يضرك بأيهن بدأت
imam إبن مردويه aku dicritani أحمد بن كامل de weke aku dicritani عبدالله بن روح المدائني de weke aku dicritani سلام بن سليمان المدائني de weke aku dicritani محمد بن طلحة deweke songko زبيد الياميdeweke
songko مرة الهمداني deweke songko shohabat عبدالله بن مسعود de
weke nyrita-a
ke yen Rosululloh SAW iku
dawuh
mengkene.
endi endi wa-é wong sing ngalami kandas
arep shodakoh ora memungkinkan (mer go sing arep dishodakohke ora ono blas) lan
arep perang sabilillah kandas mergo nduwe bawa-an jerèh jidèn wedinan (sing
sangat besar) lan arep sembayang bengi (utowo tahajud) kandas (mergo alangan
loro sing parah utowo sing sepadane lo ro) nek pancèn wong mau ngalami kan das
koyo kabeh duwur iku yo supoyo nga keh ngakehno-o سبحان الله lan الحمد لله lan لا إله إلا الله lan الله أكبر sembarang sing endi sing disikke
keno kabeh. iku artine hadis
l
Lan
dikiyaske (koyo ning hadis mau ugo)
yoiku
endi endi wa-e wong sing kandas o ra iso nglakoni ahlak bagus ora biso ngla
koni loman sing ono 5 werno sing wis ke sebut ning ngarep. sebabe kandas mergo
bawa-ane iku olo lan keturunane wong o lo lan ora duwe sifat ènthèngan ora duwe
sifat loman ora duwe sifat jembar dhodho (lan sepadane) sahinggo ora memungkin
kan iso ber-ahlak bagus lan ora memung kinkan iso loman sing ono 5 werno sing
wis kesebut ning ngarep utowo kandas o ra memungkinkan iso sholat tahajut bengi
utowo kandas ora memungkinkan iso ji had fi sabilillah utowo kandas ora me
mungkinkan iso nderes alQur’an lan liya li yane yo wong wong sing terhalang lan
kandas ngono iku supoyo-o
ngakeh nga kehno-o سبحان الله lan الحمد لله lan لا إله إلا الله lan الله أكبر lan لا إله إلا الله وحده لا شريك
له له الملك وله الحمد يحيي ويميت بيده
الخير وهو على كل شئء قدير (iku tebusane kandas mau).
sahinggo
pertama iku
kudu sangat cinta terhadap ahlak ahlak sing bagus lan kepi ngin nglakoni lan
sangat cinta terhadap ta hajut bengi lan kepingin nglakoni lan sa ngat cinta
terhadap jihad fi sabilillah lan kepingin nglakoni lan sangat cinta terha dap
nderes alQur’an lan kepingin nglako ni lan sangat cinta terhadap wira’i zuhud
taQwa lan kepingin nglakoni nanging ber hubung dadi wong sing lemah lan terha
lang malih ora iso nglakoni kabeh duwur mau (iku sing pertama). kesimpulane yoi
iku cinta lan kepingin nglakoni nanging ter halang malih ora iso nglakoni iku
syarat sing pertama. lan kedua yoiku ngakeh-a
kehke سبحان الله lan الحمد لله lan الله أكبر lan لا إله إلا الله lan لا إله إلا الله وحده لا
شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت
بيده الخير وهو على كل شئء قدير sing sak akeh akehe meni.
endi
endi sing wis koyo pertama lan koyo kedua yo wong iku ditulis podo sing ngla
koni (ngono iku maksude hadis nomer 93 duwur) nanging asal wis biso berhasil
yoi ku سبحان الله
الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر lan لا
إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك
وله الحمد يحيي ويميت بيده الخير وهو على كل شئء قدير iku sing dadi
(ظن)ne wong iku
maring Alloh.
lll
perlu dingerteni ugo tentang amal a mal
ibadah iku kok biso dihadiyahke maring wong wong kubur iku opo seba be ?.
jawabane miturut keterangan
hadis hadis
iku mergo naliko uripe wong
wong kubur
lan naliko warase wong wong
kubur iku kepingin nglakoni amal amal mau na nging banjur wong wong kubur mau
(na liko uripe lan naliko warase) keterjang a langan sahinggo durung biso
nglakoni amal amal mau tekan sak matine (sebab alangan mau) mulo banjur amal
amal sing terhalang mau iku keno dilakoni a nak-e banjur dihadiyahke maring
(bapak ne sing wis mati sing terhalang mau) ngono iku keterangan ono ing hadis
hadis amal amal sing keno dihadiyahke maring wong wong kubur. bahkan nek carane
ko
yo duwur iku amal amal mau
keno dihadi
yahke senajan durung dadi wong
kubur.
amal amal ibadah sing
terhalang iku con tone koyo bapakne kepingin ibadah haji nanging mlarat ora
duwe ongkos utowo wis sangat sepuh iku keno anake ngla koni ibadah haji
dihadiyahke bapakne ma u. contone maneh bapakne kepingin poso terhalang tekan
mati durung keleksanan posone iku keno anake nglakoni poso di hadiyahke bapakne
utowo bapakne kepi ngin nderes Qur’an nanging buta huruf u towo kepingin
shodakoh nanging dadi wong miskin iku keno anake nglakoni nde res Qur’an lan
nglakoni shodakoh banjur dihadiyahke bapakne mau.
Nek amal ibadah sing setiap
saat kabeh wong biso nglakoni kanthi gampang gam bangan ora terhalang contone
koyo moco surat Fatihah iku setiap saat kabeh wong biso nglakoni kanthi gampang
gampa ngan iku nek dihadiyahke yo wong sing hadiyah iku doso. Sahinggo setiap
wong iku hadiyah Fatehah maring wong kubur yo dosane wong iku imbuh (koyo
mengko
no iku sak teruse).
(Alloh wis dawuh ono ing alQur’an وأن
ليس للا نسان إلا ما سعى) sebab
dawuh iku malih imam Syafii lan imam Nawawi lan imam Maliki lan imam Hanafi lan
imam Hambali lan wong wong tabi’in lan tabi’i tabi’in lan kanjeng nabi lan
shohabat sho habat kabeh komplit iku ora ngenakke Fatihah di hadiyahke wong
liya senajan wis mati wong liyo mau sebab mlanggar ayat duwur.
Mulo (hadiyah hadiyah Fatihah
wong ku
bur) lan hadiyah hadiyah
Fatihah maring nabi nabi lan wali wali lan ulama iku ka beh golek nama lan
golek rahi aliyas riyo
hukume bid’ah dlolalah.
Dawuhe kanjeng nabi ono ing
hadis yoiku
حتى
إذا لم يبق عالما إتخذ الناس رؤساء جهالا فسئلوا فأفتوا فضلوا وأضلوا
(artine). sahinggo nek wis babar pisan o ra ono blas wong
sing ngerti tentang Qur ’ane kanjeng nabi lan tentang islame kan jeng nabi
(aliyas sing ono iku mung wong sing alim tentang Qur’ane wong wong sa iki lan
islame wong wong saiki nek wis ngono) iku temtu banjur wong wong podo
ngangkat utowo ngejokke wong wong sing bodo tentang Qur’ane kanjeng nabi lan
tentang islame kanjeng nabi supoyo wong wong mau dadi pengarep agomo banjur
wong wong sing didadekke penga rep agomo mau kon mulang banjur mu lang temenan
lan akhire deweke dewe i ku kesasar tur nasar nasarke wong akeh. iku artine hadis mau.
kabeh kegiatan kegiatan ibadahé wong
wong islam saiki termasuk
hadiyah hadi yah Fatihah maring wong kubur iku wula ngane wong wong sing
didawuhke ning hadis duwur iku yoiku wong wong sing de weke dewe iku kesasar
tur nasar nasar ke wong akeh. duwur iku hadis shoheh sing ning kitab Bukhori
Muslim.
lll
(kesebut ning duwur) asal wis biso berha sil yoiku سبحان
الله الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر lan لا
إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك
وله الحمد يحيي ويميت بيده الخير وهو على كل شئء قدير iku sing dadi (ظن)ne wong iku
maring Alloh banjur piye tondone wis berhasil ngono iku ?.
tondone
yoiku tentang kabeh komplit uru san urusan donyo mboh rupo opo wa-e yoiku sing
sak liyane urusan akherat lan sing sak liyane urusan taQwa maring Alloh mboh
rupo opo wa-e iku kabeh kom plit ning ati dadi urusan gurem kabeh kom plit.
yoiku urusan sing sangat kecil lan rè mèh sahinggo disonggo telèh kabèh mer go
songko rèmèhé. Sebab opo kok ngono iku ?. sebab nulihe ati iku mung maring
Alloh thok ora gelem nolih maring liyane Alloh
blas blasan (total). ngono iku tondo ne yen سبحان
الله الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر lan لا إله إلا الله وحده لا
شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت
بيده الخير وهو على كل شئء قدير iku wis dadi (ظن)ne wong mau.
l
(سبحان
الله الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر lan لا إله إلا الله وحده لا
شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت
بيده الخير وهو على كل شئء قدير iku wis dadi (ظن)ne wong mau
maring Alloh) iku sing dimaksud oro kok
ninggal kerjo nyam but gawe lan ninggal ihtiyar iku ora sa ma sekali nanging
tetep kerjo nyambut gawe lan tetep ihtiyar. nanging mas.a lah kerjone
lan nyambut gawene lan mas.alah ihtiyare iku ning ati dadi mas
alah gurem.
(dadi mas.alah gurem) iku
sing dimaksud
ora
kok kerjone lan nyambut gawene lan ihtiyare iku groboh croboh ora ati ati blas
ora cermat blas iku ora sama sekali na nging tetep pol pol-an cermate lan ati
ati ne iku.
maksude
dadi mas.alah gurem iku setiap keterjang alangan kerjone lan nyambut gawene lan
ihtiyare utowo setiap ora berhasil kerjone lan nyambut gawene lan ihtiyare
(ngono iku ora dadi ati blas) ngo
no iku dadi mas.alah gurem.
(ora
dadi ati blas) iku sing dimaksut ora nggawe rupeke ati blas ora nggawe tatu ne
ati blas ora nggawe prihatine ati blas iku ora sama sekali nanging sing nggawe
rupeke ati lan sing nggawe tatune ati lan sing nggawe prihatine ati iku nek
njeglèg mas.alah taQwane maring Alloh lan nek njeglèk ma.alah urusan akherate.
koyo
mengkono iku kabeh wong wong shohabat lan tabi’in lan tabi’i tabi’in ngan ti
kepaten anak sing sholeh lan bekti wong tuwo tur anak mau siji thok thil ora
ono tunggale blas iku dadi mas.alah gu rem opo maneh liyane iku. mulo mas.alah
ekonomi lingkungan tradisi partai jam’iyah lan mas.alah donyo liyane kabeh
komplit iku gerem kabeh bagi sing سبحان
الله الحمد لله
لا اله
الا الله ألله أكبر lan لا إله إلا الله وحده لا
شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت
بيده الخير وهو على كل شئء قدير iku wis dadi (ظن)ne wong mau ma
ring Alloh.
justru nek mas.alah ekonomi lingku ngan tradisi
partai jam’iyah lan urusan urusan donyo liyane iku kok ning ati dadi masalah
masalah sing besar ka beh ngono iku dadi tondone yen atine wong iku isih
musyrik. sak walik-e nek mas.alah
ekonomi lingkungan tradisi partai jam’iyah lan urusan urusan do nyo liyane iku
kok ning ati dadi masa lah masalah sing kecil kabeh ngono i ku dadi tondone yen
atine wong iku wis bersih songko musyrik.
l
nek
wis iso berhasil sing dadi (ظن)ne wong iku maring Alloh bagus
rupane yoi ku
سبحان
الله الحمد لله لا اله الا الله ألله أكبر lan لا إله إلا الله وحده لا
شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت
بيده الخير وهو على كل شئء قدير iku sing dadi (ظن)ne wong iku
yo
amal amal bagus sing deweke kepi ngin nglakoni nanging terhalang lan kan das
malih ora iso nglakoni iku temtu wis ditebusi sahinggo wong mau ditulis podo
karo nglakoni (ora ninggal) mergo songko jembare Rohmate Alloh.(iku kesimpula
ne). lan kudune wong mau sak wise ngo no iku terhadap kabeh amal amal bagus
kepinging nglakoni kabeh komplit tanpo kecuali lan terhadap amal amal olo nye
ngiti lan ngingkari kabeh komplit tanpo ke
cuali.
Nek wis biso ngono iku yo wong ma u ditulis podo karo nglakoni kabeh amal amal
bagus komplit tanpo kecuali lan di tulis podo karo ninggal kabeh amal amal olo
komplit tanpo kecuali. Kejobo iku sye tan syetan sama sekali wis ora biso blas
ngrasuk-i ono ing awake wong iku.
l
nek dzikir sing haQiQi sing carane koyo duwur ditinggal
pasti atine wong iku bo brok lan rusak lan tentu (ظَنِّ)ne wong iku maring Alloh olo.
nek wis ngono pasti wong mau kerasuk-an syetan (awak-e). tamsile endi endi
panggonan sing ahup nyaman lan apik iku temtu gawe sobo wong sebab nyamane lan
apik-e panggo nan mau. semono ugo endi endi ati sing bobrok rusak lan (ظَنِّ)ne maring Alloh olo iku bagi
syetan ahup nyaman lan apik. wis pasti ati mau di dadekke panggonan sobo syetan
sebab ahupe lan nyamane lan apike ati mau. mulo (kerasuk-an sye tan awak-e)
bagi wong sing ngono iku pasti.
lan nek syetan iku mrasuk ning awake yo temtu
manggone syetan iku ning pikirane wong iku lan ning atine wong iku lan ning
akale wong iku lan ning darahe wong iku mulo banjur islame wong iku miring ima
ne wong iku miring taQwane wong iku mi ring iku pasti sebab wis dicemari syetan
kabeh. ngono iku gambarane
wong wong islam zaman saiki. mulo dzikir sing haqiqi sing carane koyo duwur iku
wajib ferdlu’ain hukume.
lll
(94) أبو بكر
أحمد بن محمد السني الحافظ أخبرنا أبو عبد الرحمن حدثنا العباس بن عبد العظيم
حدثنا عبد الملك بن عمرو عن عبد الجليل بن عطية عن جعفر بن ميمون حدثني عبد الرحمن
بن أبي بكرة رضي الله عنه أنه قال لأبيه يا أبت إني أسمعك تدعو(1) اللهم
عافني في بدني (2) اللهم
عافني في سمعي (3) اللهم
عافني في بصري (4) لا إله
إلا أنت اللهم إني أعوذ بك من الكفر والفقر (5) اللهم
إني أعوذ بك من عذاب القبر تعيدها ثلاثا حين تصبح وثلاثا حين تمسي ؟ قال نعم يا
بني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يدعو بهن حين يصبح ويمسي فأنا أحب أن أستن
بسنته
imam أبو بكر
أحمد بن محمد السني الحافظ aku dicri
tani أبو عبد
الرحمن deweke aku dicritani العباس
بن عبد العظيم deweke aku dicritani عبد
الملك بن عمرو deweke songko عبد الجليل بن عطية deweke songko جعفر بن
ميمون deweke aku dicritani عبد
الرحمن بن أبي بكرة deweke i ku matur maring bapakne (yoiku shoha bat أبي
بكرة رضي الله عنه) mengkene(mature) hai bapak !. setiap isuk setiap sore aku
krungu panjenengan ndongo dibolan bale
ni ambal
ping telu ndongane mengkene
(1) اللهم
عافني في بدني (artine).ya Alloh Gusti !
mugi badan kulo niki diparingano slamet
(2) اللهم
عافني في سمعي (artine).ya Alloh Gusti ! mugi kuping kulo niki diparingano
slamet
(3) اللهم
عافني في بصري(artine).ya Alloh Gusti ! mugi mripat kulo niki diparingano
slamet
(4) لا إله
إلا أنت اللهم إني أعوذ بك من الكفر والفقر
(artine).ora
ono Gusti sing patut di abdeni kecuali panjenengan ya Alloh Gusti kulo nyuwun
lindungane panjenengan (disla metno) songko kufur lan songko keter gantungan maring
asbabiyah asbabiyah.
(5) اللهم
إني أعوذ بك من عذاب القبر
(artine). ya Alloh Gusti ! kulo nyuwun
lindungane panjenengan (dislametno) songko sikso kubur. banjur wangsulane shohabat أبي
بكرة رضي الله عنه maring anak-e iku dawuh mengkene. Hai putraku (عبد
الرحمن) !. ndongo duwur iku aku niru tin dak-e kanjeng nabi. (iku artine hadis).
والله
سبحانه وتعالى أعلم
masuke waktu subuh anut kalender i ku kegasik-en 35 menit sahinggo sho late
ora sah ning juz 13 iki keterangan
lll
Tidak ada komentar:
Posting Komentar